Ιστορίες χωρίς τέλος - VIDEO

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

- Ο πάνω και ο κάτω (Ελένη Πιτσιδοπούλου) 10.00

Τι γίνεται όταν έρχονται τα πάνω κάτω και τα κάτω πάνω; Γίνονται καβγάδες. Ο Πάνω και ο Κάτω μάλωναν συνέχεια μέχρι που κατάλαβαν τι πρέπει να κάνουν για να αρχίσουν να περνάνε μια χαρά. Έδωσαν μια, τα αναποδογύρισαν όλα κι έφεραν τα πάνω κάτω!



- Το φάντασμα του πρίγκιπα Γελαστρόνι (Αλεξάνδρα Μπίζη) 15.23

Στην άκρη του κόσμου στην άλλοτε όμορφη γατόπολη, έφτασαν μια μέρα πέντε γάτοι ξένοι , που ξενιτεύτηκαν για να γλιτώσουν από τη μεγάλη παν-γάτια φτώχεια. Γιατί όμως δε βρίσκουν πουθενά να μείνουν; Γιατί κανείς δεν τους θέλει; Ποιος είναι ο πρίγκιπας Γελαστρόνι και γιατί το φάντασμά του θα τους βοηθήσει; (ρατσισμός, ξενοφοβία)



- Η φλογέρα του βοσκού (Ελένη Πριοβόλου) 14.42

Ο μικρός βοσκός κληρονομεί από τους προπαππούδες του τη μαγική φλογέρα, που είχε φτιαχτεί από χέρι νεράιδας. Με τους ήχους της ο κόσμος μεταμορφώνεται. Όταν ,όμως, αυτή πέσει στα χέρια του άπληστου, βασιλιά Αλαζόνιου, τόσο ο βοσκός όσο και ο κόσμος θα κινδυνεύσουν. ( αλαζονεία, απληστία )



- Η ασπίδα της ειρήνης (Μάνια Καπλάνογλου) 12.56

Ο Ήφαιστος, στο εργαστήριό του ψηλά στον Όλυμπο, φτιάχνει αμίλητος και σκεφτικός την ασπίδα που η θεά Θέτιδα του παράγγειλε για το γιο της τον Αχιλλέα. Από τη σκέψη του περνούν η ζωή και οι περιπέτειές του, όταν οι θεοί τον έδιωξαν από τον Όλυμπο και ζούσε κοντά στους ανθρώπους. Γιατί δεν μπορεί να αρνηθεί τη χάρη στη Θέτιδα, παρόλο που εκείνος δε φτιάχνει ποτέ του όπλα; Η ίδια η ασπίδα τι θα ήθελε να είναι σε καιρό ειρήνης;



- Είναι ο νεογέννητος Χριστός εδώ; 12.46

Όλοι στο χωριό μιλούσαν για το μεγάλο αστέρι. Όλοι εκτός από τη Μπάμπουσκα, που ήταν απασχολημένη στο σπίτι της, το πιο καθαρό και περιποιημένο σπίτι του χωριού. Μετά έφτασαν οι τρεις ξένοι, που ακολουθούσαν το αστέρι. Έμειναν στο σπίτι της Μπάμπουσκας, της είπαν για την αναζήτησή τους και όταν έφυγαν της ζήτησαν να τους ακολουθήσει. Από τότε η Μπάμπουσκα τριγυρνά αναζητώντας παντού το νεογέννητο Χριστό, γιατί ο χρόνος δε μετράει όταν ψάχνεις για κάτι αληθινό. Μια τρυφερή Χριστουγεννιάτικη ιστορία που βασίζεται σε ένα παραδοσιακό Ρώσικο παραμύθι.



- Το μυστήριο της Ανομβρίδας 11.19

Η κατασπατάληση του νερού θα οδηγήσει ποτέ τους ανθρώπους να πίνουν τα δάκρυά τους για να ξεδιψάσουν όπως στο παραμύθι; ( οικολογική ευαισθητοποίηση )



- Το χαρούμενο λιβάδι 9.22

Tι γυρεύει μια κατακόκκινη παπαρούνα μέσα σ’ ένα λιβάδι με κάτασπρες μαργαρίτες; Η διαφορά θα τους επιτρέψει να ζήσουν αρμονικά; Η ταινία μέσα από το παραμύθι προβάλλει το θέμα του ρατσισμού και δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα για συζήτηση και διαμόρφωση αξιών. Τα παιδιά ξεναγούνται στις σελίδες του βιβλίου από τη συγγραφέα του.



- Έχω ράμματα για τη γούνα σου 9.27

Λύκε-λύκε είσαι εδώ για να σ’ αγαπώ; (οικολογική εκπαίδευση)



- Εγώ ο Κανέλος 10.11

Τι συμβαίνει όταν ένας σκύλος «χωρίς οικογένεια» ξαφνικά βρεθεί στη ζεστασιά ενός σπιτιού;



- Το μισό πιθάρι 10.17

Καλοκαίρια, χειμώνες, καρπούζια, γλυκά του κουταλιού, περιπέτειες….πράματα και θάματα ξεχειλίζουν από το μισό πιθάρι στο υπόγειο του σπιτιού της Ελένης. Κόκκινη κλωστή δεμένη…. ενώνει τόπους κι ιστορίες. Ενώνει τη μικρή Ελένη με τον παππού και το νησί της, τη Μυτιλήνη. Το νησί με τη στεριά απέναντι. «Ό,τι αγαπήσαμε πολύ κι αληθινά, ποτέ δεν πεθαίνει..»



- Ένα γεμάτο μέλια χεράκι 10.24

Aνάμεσα σ’ ένα μικρό παιδί και έναν ηλικιωμένο γείτονα, που παίρνει τη θέση του παππού του, αναπτύσσεται μια «παράταιρη» σχέση αγάπης και φιλίας. Τι γίνεται όμως όταν ο «μπαρμπούλης» του φεύγει για το μακρινό του «ταξίδι»;



- Πως η Σουμουτού πήρε πίσω το σοφό βιβλίο της 9.16

Η Μάγισσα Σουμουτού ταξιδεύει μέχρι τον Πύργο του Τρίκορφου Βουνού, για να πάρει πίσω το κλεμμένο Σοφό Βιβλίο της. Συναντά το Μάγο Αλμπραντρά που επιστρέφει κουρασμένος, απογοητευμένος και ταπεινωμένος από τα νησιά των Κουρσάρων…. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας…..



- Παραμύθια από τόπους της Ασίας 9.12

Με τη βοήθεια μιας παρουσιάστριας και με όχημα παραδοσιακά παραμύθια από τη μακρινή Ασία, γεμάτα λαϊκή σοφία και χιούμορ, οι μικροί θεατές ταξιδεύουν σε χώρες μακρινές, όπως στην Κορέα, την Ινδία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, την Ιαπωνία. Με ξεναγό το/τη συγγραφέα του βιβλίου γνωρίζουν τα ήθη και τα έθιμα του κάθε λαού , τις συνθήκες ζωής του, την ιστορία του, τις χαρές και τις λύπες του.



- Ο Τρυφεράκανθος 9.25

«Με λένε έτσι, γιατί το τρίχωμά μου είναι απαλό και ρόδινο. Χωράω και κάτω από ένα φύλλο. Είμαι ποιητής. Όμως, αυτό οι άλλοι δεν το καταλαβαίνουν. Με πιλατεύουν! Με κάνουν μπαλάκι, για να παίζουν! Γι’ αυτό κι εγώ παρακάλεσα το ξωτικό του δάσους να με κάνει έναν άλλο, έναν ακανθόχοιρο με μεγάλα σουβλερά αγκάθια. Να τους πονάω, όπως με πονάνε. Το μόνο που δεν υπολόγισα είναι ότι αυτά τ’ αγκάθια μπορεί να ματώσουν κι εμένα……..»



- Μια μάνα για μένα - 11.26

Τι συμβαίνει στην ψυχή ενός μικρού παιδιού όταν χάνει τη μητέρα του και αυτή γυρίζει κάποτε απ’ το «ταξίδι» της με τη μορφή μιας άλλης «μητέρας»;



- Το άγαλμα που κρύωνε 9.22

Τα αγάλματα ζουν, μιλούν, αισθάνονται, όταν τα πλησιάζουμε.... Στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας με τη μεγάλη μαρμάρινη σκάλα και τις κολόνες, όπου κατοικούν παλιοί άνθρωποι κι αρχαίοι θεοί, όλοι ακίνητοι γιατί είναι αγάλματα, το μικρό Προσφυγάκι από τη Μικρασία, μας διηγείται την ιστορία του..





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου