Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η ανοιχτή εκδήλωση παρουσίασης των δραστηριοτήτων του Erasmus+, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020.
Η εκδήλωση, αρχικά, έγινε το πρωί, ώστε να μπορούν να την παρακολουθήσουν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας και επαναλήφθηκε το απόγευμα για τους γονείς και τους προσκεκλημένους μας.
Ο ενθουσιασμός των παιδιών, καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, καθώς και η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, μαρτυρά τη μεγάλη επιτυχία της βραδιάς.
Η παρουσίαση περιελάμβανε δραστηριότητες των παιδιών και των εκπαιδευτικών, που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας, αλλά και αυτές που παρουσιάστηκαν στο ισπανικό σχολείο της Καρθαγένης, κατά την επίσκεψή μας εκεί, το Νοέμβριο του 2019.
Οι μαθητές μας, μέσα από το τραγούδι, το χορό, την αφήγηση, τα βίντεο, τη δραματοποίηση και τις γεύσεις, εκφράστηκαν καλλιτεχνικά, μεταφέροντας στο κοινό τις εμπειρίες τους από τις δραστηριότητές τους στο σχολείο και διατράνωσαν τις ιδέες της φιλίας, της αλληλοκατανόησης και του σεβασμού προς τον “άλλο” και στις πέντε χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν, καθώς και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την αμέριστη συμπαράστασή του στην προσπάθεια, όπως επίσης και στους γονείς των παιδιών για την συνεργασία τους.
Ακολουθεί ένα μικρό φωτογραφικό χρονικό της εκδήλωσης με τα κείμενα και τα βίντεο που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση.
Καλό διαπολιτισμικό ταξίδι, λοιπόν ...
Μαθητές της ΣΤ τάξης παρουσιάζουν τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ελλάδα και στην Ισπανία.
Θα ξεκινήσουμε το όμορφο ταξίδι μας με έναν χαιρετισμό.
Hola, Hello, Ηallo, Merhaba, Γεια!
Αλήθεια δεν είναι πολύ ωραίο να κάνουμε παιχνίδια με τα γράμματα; Να κόβουμε, να γράφουμε και να δημιουργούμε εμείς τις λέξεις αυτές και έτσι να τις μαθαίνουμε; Κι αν μετά παίζαμε και σκυταλοδρομίες με τα γράμματα και βγάζαμε και νικητή; Τι θα λέγατε; Πώς θα σας φαινόταν ακόμη αν βάζαμε τα σώματά μας ολόκληρα στο παιχνίδι και γράφαμε τις λέξεις;
Όλα αυτά λοιπόν, κάναμε και ακόμη περισσότερα και έτσι γνωρίσαμε τις γλώσσες και τα τραγούδια των άλλων χωρών και ξέρετε τι διαπιστώσαμε; Ότι οι γλώσσες είναι πολύ εύκολες και ότι εμείς παίζοντας μαθαίνουμε καλύτερα! Και να σας πω και ένα μυστικό; Αυτές τις δραστηριότητες τις έκαναν και τα παιδιά στην Ισπανία και διασκέδασαν πολύ!
Τραγούδι: Burrito sabanero - Το γαϊδουράκι του αγρού
Ένα παιδάκι και το γαϊδουράκι του ξεκινούν να πάνε να προσκυνήσουν το μικρό Χριστό.
Από το ΣΤ1
Μαθητές της ΣΤ τάξης παρουσιάζουν τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ελλάδα και στην Ισπανία.
Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο. Άραγε πού να βρίσκονται όλες αυτές οι χώρες; Είναι πολύ εύκολο να τις βρεις κάνοντας κατασκευές και παιχνίδια με τον χάρτη και τις χώρες. Αυτό κάναμε κι εμείς και μάθαμε για όλες τις χώρες της Ευρώπης και για την Τουρκία. Είναι πολύ διασκεδαστικό να κάνεις πράγματα και να μαθαίνεις Γεωγραφία χωρίς καν να το καταλαβαίνεις!
Και οι χοροί; Τι ευχάριστο που είναι ν’ ακούς τη μουσική και να μαθαίνεις να χορεύεις τους χορούς μιας άλλης χώρας!
Άραγε γιορτάζουν τα Χριστούγεννα σε όλες τις χώρες; Ποια να είναι τα έθιμα στην Αγγλία; Κόβουν βασιλόπιτα στην Ισπανία; Τι φέρνει ο Άγιος Νικόλαος στα παιδιά της Αυστρίας; Όλα αυτά τα μάθαμε, ναι αλήθεια! Και ξέρετε πώς; Γιορτάσαμε την γιορτή του Αγίου Νικολάου με τηλεδιάσκεψη και είδαμε τα δώρα που παίρνουν τα παιδιά της Αυστρίας από τον Άγιο Νικόλαο! Φτιάξαμε και σπάσαμε Christmas crackers στην τάξη μας και βρήκαμε ευχές! Ανταλλάξαμε κάρτες με τα έθιμα και κόψαμε και βασιλόπιτα για να τους δείξουμε τα δικά μας. Εκείνο που απολαύσαμε πάρα πολύ ήταν όταν είπαμε στους φίλους μας τα ελληνικά κάλαντα και μετά μάθαμε τα δικά τους! Αλήθεια πόσο όμορφο είναι όταν μπορείς να μιλήσεις τη γλώσσα των φίλων σου!
Τραγούδι: Kling glöckchen - Κουδούνισε μικρή καμπανούλα …
Γερμανικά χριστουγεννιάτικα κάλαντα που χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα.
Ο Άγιος Νικόλαος απευθύνεται στα παιδιά:
Κουδούνισε μικρή καμπανούλα … Παιδιά, ανοίξτε τις πόρτες και μην με αφήσετε στην παγωνιά! Σας φέρνω πολλά δώρα. Ανοίξτε τις καρδιές σας για μένα! Θέλω να με κρατήσετε εκεί για πάντα!
Αυστριακός Χορός
Από το Δ2
Μαθητές της ΣΤ τάξης παρουσιάζουν τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ελλάδα και στην Ισπανία.
Alvaro, Daisy, Carmen, Claudia, Batin, Elif, Yilmaz… Τι είναι όλα αυτά; Είναι τα ονόματα κάποιων φίλων μας! Ναι, μερικών φίλων μας από τις χώρες που συνεργαζόμαστε! Σίγουρα θα αναρωτιέστε όλοι πώς τους γνωρίσαμε. Μα, με την τεχνολογία φυσικά, αφού η επικοινωνία στις μέρες μας έχει γίνει παιχνιδάκι. Έτσι, ανταλλάξαμε email, γράψαμε σε forum και μιλήσαμε στο skype και όλα αυτά στα Αγγλικά, γιατί όταν θέλουμε εμείς τα παιδιά όλα τα μπορούμε!
Όμως πέρα από τα μνημεία, τη μουσική και τη γλώσσα των λαών, η πολιτιστική κληρονομιά έχει μύθους και παραμύθια και μαντέψτε τι κάναμε! Διαβάσαμε το Θρακιώτικο παραμύθι της Πριγκίπισσας που έγινε αμυγδαλιά, το ζωγραφίσαμε, το μετατρέψαμε σε παιχνίδι και το στείλαμε να ταξιδέψει στην Ισπανία! Πώς; Με το αεροπλάνο φυσικά! Τα παιδιά της Ισπανίας το έμαθαν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Tώρα ξέρουν τόσα για μας! Μάλιστα τους αφήσαμε το ένα παιχνίδι δώρο! Είμαι σίγουρη πως το παραμύθι μας άνοιξε φτερά και γρήγορα θα ταξιδέψει και στις άλλες χώρες!
Επίσης, για τα παιδιά της Αγγλίας ετοιμάσαμε άλλη έκπληξη! Το μύθο για το μήλο της Έριδος! Έτσι λοιπόν τώρα οι Άγγλοι θα ξέρουν γιατί λένε στη γλώσσα τους την έκφραση: The apple of discord και θα μάθουν τον αρχαίο ελληνικό μύθο για τη θεά Έριδα και τον λόγο που ξέσπασε ο Τρωικός Πόλεμος και εμείς θα καμαρώνουμε διπλά!
Να μην ξεχάσω να σας πω για το λογότυπο του προγράμματος. Επί πολλές μέρες, συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε ζωγραφιές, παίρνοντας έμπνευση από εικόνες - σύμβολα των πέντε πόλεων του προγράμματος. Έτσι φτιάξαμε το τελικό λογότυπο της χώρας μας, το οποίο μπήκε σε ψηφοφορία, μαζί με τα άλλα τέσσερα, στην Ισπανία. Μπορεί να μην ψηφίστηκε πρώτο, τελικά, αλλά εμείς είμαστε πολύ περήφανοι για τη δουλειά μας, που στάθηκε αφορμή να μάθουμε τόσα πολλά για την κάθε χώρα!
Όμως πέρα από τα μνημεία, τη μουσική και τη γλώσσα των λαών, η πολιτιστική κληρονομιά έχει μύθους και παραμύθια και μαντέψτε τι κάναμε! Διαβάσαμε το Θρακιώτικο παραμύθι της Πριγκίπισσας που έγινε αμυγδαλιά, το ζωγραφίσαμε, το μετατρέψαμε σε παιχνίδι και το στείλαμε να ταξιδέψει στην Ισπανία! Πώς; Με το αεροπλάνο φυσικά! Τα παιδιά της Ισπανίας το έμαθαν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Tώρα ξέρουν τόσα για μας! Μάλιστα τους αφήσαμε το ένα παιχνίδι δώρο! Είμαι σίγουρη πως το παραμύθι μας άνοιξε φτερά και γρήγορα θα ταξιδέψει και στις άλλες χώρες!
Επίσης, για τα παιδιά της Αγγλίας ετοιμάσαμε άλλη έκπληξη! Το μύθο για το μήλο της Έριδος! Έτσι λοιπόν τώρα οι Άγγλοι θα ξέρουν γιατί λένε στη γλώσσα τους την έκφραση: The apple of discord και θα μάθουν τον αρχαίο ελληνικό μύθο για τη θεά Έριδα και τον λόγο που ξέσπασε ο Τρωικός Πόλεμος και εμείς θα καμαρώνουμε διπλά!
Να μην ξεχάσω να σας πω για το λογότυπο του προγράμματος. Επί πολλές μέρες, συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε ζωγραφιές, παίρνοντας έμπνευση από εικόνες - σύμβολα των πέντε πόλεων του προγράμματος. Έτσι φτιάξαμε το τελικό λογότυπο της χώρας μας, το οποίο μπήκε σε ψηφοφορία, μαζί με τα άλλα τέσσερα, στην Ισπανία. Μπορεί να μην ψηφίστηκε πρώτο, τελικά, αλλά εμείς είμαστε πολύ περήφανοι για τη δουλειά μας, που στάθηκε αφορμή να μάθουμε τόσα πολλά για την κάθε χώρα!
Οι καμπάνες ηχούν και οι άγγελοι ψάλλουν φέρνοντας το μήνυμα της Γέννησης. Ένα μικρό βοσκόπουλο πηγαίνει τυρί, βούτηρο και κρασί στον νεογέννητο Χριστό.
Τραγούδι: Al pasar la barca - Ανεβαίνοντας στη βάρκα
Ταυτόχρονα τα παιδιά του Ε2 παίζουν το παραδοσιακό σχοινάκι.
Η πριγκίπισσα που έγινε αμυγδαλιά - Δραματοποίηση παραμυθιού
“Φυλλίς και Δημοφών” ονομάζεται το παραμύθι που παρουσίασαν τα παιδιά του Γ2 και μιλάει γι’ αυτόν τον ατέλειωτο κύκλο των εποχών και της ζωής. Πώς, δηλαδή, η αγάπη, σαν την αμυγδαλιά, μπορεί να νικήσει το Χειμώνα που φέρνει ο θάνατος.
Σύμφωνα με την μυθολογία, αποτέλεσε την αιτία του Τρωικού πολέμου!
Από το Γ1
Μαθητές της ΣΤ τάξης παρουσιάζουν τις δραστηριότητες του προγράμματος στην Ελλάδα και στην Ισπανία.
Αλήθεια τι θα γινόταν αν όλα τα παιδιά μπορούσαμε να μιλήσουμε τη γλώσσα του άλλου και να στείλουμε ένα μήνυμα αγάπης; Τι θα γινόταν αν η ίδια η μελωδία έβγαινε από όλα τα στόματα και άγγιζε κατευθείαν τις καρδιές μας; Θα σας πω εγώ! Όταν όλοι μιλάμε τη γλώσσα της αγάπης, της αποδοχής και της κατανόησης, τότε συνεργαζόμαστε αρμονικά, τότε αντιλαμβανόμαστε πως είμαστε όλοι ίσοι κι ας είμαστε διαφορετικοί και τότε πραγματικά ο κόσμος μας φαντάζει ομορφότερος!
Αυτό κάναμε κι εμείς. Τραγουδήσαμε στη γλώσσα των άλλων λαών και στείλαμε ένα μήνυμα αγάπης! Και ξέρετε τι έγινε; Το τραγούδι μας ταξίδεψε μακριά και άγγιξε τις καρδιές των μικρών και των μεγάλων και έφτασε στα χείλη όλων! Και να τι συμφωνήσαμε! Συμφωνήσαμε να είμαστε όλοι μαζί φίλοι, να εργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε με ΑΓΑΠΗ! Δεν είναι σπουδαίο αυτό που πετύχαμε;
Τουρκικός χόρος
Από το ΣΤ3
Από ξένο τόπο - Üsküdar - Ελληνο-τουρκικός Χορός
Από το Γ2
Ουσκουντάρ ή Σκούταρι είναι η αρχαία Χρυσόπολις, μεγάλο προάστιο της Κωνσταντινούπολης της ασιατικής πλευράς, στο οποίο ζούσαν αρκετές χιλιάδες Έλληνες και για το οποίο γράφτηκε το περίφημο τραγούδι, που θεωρείται από τα πιο γνωστά της σεφαραδίτικης παράδοσης της ανατολικής μεσογείου.
Ο Πύργος του Λεάνδρου ή "Πύργος της Κόρης" (στα τουρκικά Kız Kulesi) βρίσκεται πάνω σε νησάκι στη νότια είσοδο του Βοσπόρου, 200 μέτρα από την ασιατική ακτή της Χρυσοπόλεως στην Κωνσταντινούπολη. Χτίστηκε από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Μανουήλ Α΄ τον Κομνηνό (1143-1180) για να εμποδίζει, με αλυσίδα που έφτανε μέχρι τον απέναντι πύργο των Μαγγάνων στην ακτή του Γαλατά, την είσοδο στον Κεράτιο κόλπο.
Καταστράφηκε το 1509 από σεισμό και το 1719 από πυρκαγιά, αλλά πάντα τον ανοικοδομούσαν.
Στους Βυζαντινούς ήταν γνωστός με το όνομα Άρκλα.
Αργότερα, ονομάστηκε λανθασμένα από τους Ευρωπαίους "Πύργος του Λεάνδρου", επειδή συνέδεσαν το όνομα του με τον μύθο της Ηρούς και του Λέανδρου, που αναφέρεται όμως στην περιοχή του Ελλησπόντου.
Η σημερινή του ονομασία ως "Πύργος της Κόρης" προέρχεται από αυτή την εκδοχή.
Ο Πύργος του Λεάνδρου ή "Πύργος της Κόρης" (στα τουρκικά Kız Kulesi) βρίσκεται πάνω σε νησάκι στη νότια είσοδο του Βοσπόρου, 200 μέτρα από την ασιατική ακτή της Χρυσοπόλεως στην Κωνσταντινούπολη. Χτίστηκε από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Μανουήλ Α΄ τον Κομνηνό (1143-1180) για να εμποδίζει, με αλυσίδα που έφτανε μέχρι τον απέναντι πύργο των Μαγγάνων στην ακτή του Γαλατά, την είσοδο στον Κεράτιο κόλπο.
Καταστράφηκε το 1509 από σεισμό και το 1719 από πυρκαγιά, αλλά πάντα τον ανοικοδομούσαν.
Στους Βυζαντινούς ήταν γνωστός με το όνομα Άρκλα.
Αργότερα, ονομάστηκε λανθασμένα από τους Ευρωπαίους "Πύργος του Λεάνδρου", επειδή συνέδεσαν το όνομα του με τον μύθο της Ηρούς και του Λέανδρου, που αναφέρεται όμως στην περιοχή του Ελλησπόντου.
Η σημερινή του ονομασία ως "Πύργος της Κόρης" προέρχεται από αυτή την εκδοχή.
Η εκδήλωση τέλειωσε με το τραγούδι “Γεια σου” που έγραψε ο μουσικός του σχολείου μας με στόχο να συνοψίζει αυτό που πραγματικά αισθανόμαστε για το πρόγραμμα και τη συνεργασία μας με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των άλλων χωρών, αλλά και αυτό που θα θέλαμε να αισθάνονται και οι μαθητές μας.
Αγάπη και σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε πολιτισμού.
Το τραγούδι, αν και γεννήθηκε στην Ελλάδα, στο σχολείο μας, έκανε τα πρώτα του βήματα στην Καρθαγένη της Ισπανίας και αποτέλεσε σημείο αναφοράς σε κάθε συνάντησή μας με τους άλλους εκπαιδευτικούς, αλλά και μέσα στην τάξη με τους Ισπανούς μαθητές.
Τραγουδήθηκε στις συναντήσεις μας με τους εταίρους στο σχολείο, στο πούλμαν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας, μέσα στο ορυχείο που επισκεφτήκαμε και τέλος, μέσα στο εστιατόριο κατά το αποχαιρετιστήριο γεύμα μας.
Αποτέλεσε, έτσι, το απόλυτο "σάουντρακ" του ταξιδιού μας στην Καρθαγένη, αφήνοντας μας στο τέλος ένα αποτύπωμα χαρμολύπης, αλλά και μια γλυκιά ανάμνηση, που θα διαρκέσει για πάντα.
Yia su aptin Ellada …
Προσπαθήστε κι εσείς να το τραγουδήσετε μαζί μας και να στείλουμε παντού αυτό το μήνυμα: … to unite with LOVE, with YOU … γιατί η ΑΓΑΠΗ μάς δίνει δύναμη, η ΑΓΑΠΗ είναι αυτή που μας ενώνει!
Αγάπη και σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε πολιτισμού.
Το τραγούδι, αν και γεννήθηκε στην Ελλάδα, στο σχολείο μας, έκανε τα πρώτα του βήματα στην Καρθαγένη της Ισπανίας και αποτέλεσε σημείο αναφοράς σε κάθε συνάντησή μας με τους άλλους εκπαιδευτικούς, αλλά και μέσα στην τάξη με τους Ισπανούς μαθητές.
Τραγουδήθηκε στις συναντήσεις μας με τους εταίρους στο σχολείο, στο πούλμαν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας, μέσα στο ορυχείο που επισκεφτήκαμε και τέλος, μέσα στο εστιατόριο κατά το αποχαιρετιστήριο γεύμα μας.
Αποτέλεσε, έτσι, το απόλυτο "σάουντρακ" του ταξιδιού μας στην Καρθαγένη, αφήνοντας μας στο τέλος ένα αποτύπωμα χαρμολύπης, αλλά και μια γλυκιά ανάμνηση, που θα διαρκέσει για πάντα.
Yia su aptin Ellada …
Προσπαθήστε κι εσείς να το τραγουδήσετε μαζί μας και να στείλουμε παντού αυτό το μήνυμα: … to unite with LOVE, with YOU … γιατί η ΑΓΑΠΗ μάς δίνει δύναμη, η ΑΓΑΠΗ είναι αυτή που μας ενώνει!
Μετά την εκδήλωση ακολούθησε μπουφές που, με πολύ μεράκι, επιμελήθηκαν δάσκαλοι και ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου μας.
Τους ευχαριστούμε πολύ!
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ “Let's Go Cultural” 2019 - 2021 μαζί με τέσσερα, ακόμα, σχολεία. Το Bahattin Ozyazici Ilkokulu της Τουρκίας, το Volksschule Wildbach της Αυστρίας, το Cep Antonio De Ulloa της Ισπανίας και το Whitehouse Common Primary School του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το πρόγραμμα σκοπεύει να εμπλέξει μαθητές ηλικίας 6-11 ετών από τις 5 χώρες που θα συνεργαστούν και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες του 21ου αιώνα.
Η καινοτομία του προγράμματός μας έγκειται στο γεγονός ότι με τη χρήση των ΤΠΕ και την εκμάθηση ξένων γλωσσών θα ενισχυθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης, ενώ οι εκπαιδευτικοί, γνωρίζοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών, θα βελτιώσουν τις διδακτικές τους πρακτικές.
Μέσα από τις δραστηριότητες που θα γίνουν οι μαθητές θα εμβαθύνουν στον δικό τους πολιτισμό και ταυτόχρονα, θα καταστούν ανοικτοί και δεκτικοί προς τους πολιτισμούς της ΕΕ ώστε να θεωρούν ότι είναι καθήκον τους να τους προστατεύουν, να τους διατηρούν και να διαδίδουν την πολιτιστική τους κληρονομιά στην ΕΕ.
Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών από τα διαφορετικά κράτη θα βοηθήσει στο να αναπτυχθούν σχέσεις φιλίας, αποδοχής και κατανόησης του άλλου, ώστε να καταρριφθούν τα όποια στερεότυπα υπάρχουν.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την ανάγκη που υπάρχει για αλλαγή των σχολικών προγραμμάτων, προκειμένου να υποστηριχθεί η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, με πυξίδα τα χαρακτηριστικά της ηλικίας τους και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους.
Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ “Let's Go Cultural” 2019 - 2021 μαζί με τέσσερα, ακόμα, σχολεία. Το Bahattin Ozyazici Ilkokulu της Τουρκίας, το Volksschule Wildbach της Αυστρίας, το Cep Antonio De Ulloa της Ισπανίας και το Whitehouse Common Primary School του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το πρόγραμμα σκοπεύει να εμπλέξει μαθητές ηλικίας 6-11 ετών από τις 5 χώρες που θα συνεργαστούν και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες του 21ου αιώνα.
Η καινοτομία του προγράμματός μας έγκειται στο γεγονός ότι με τη χρήση των ΤΠΕ και την εκμάθηση ξένων γλωσσών θα ενισχυθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης, ενώ οι εκπαιδευτικοί, γνωρίζοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών, θα βελτιώσουν τις διδακτικές τους πρακτικές.
Μέσα από τις δραστηριότητες που θα γίνουν οι μαθητές θα εμβαθύνουν στον δικό τους πολιτισμό και ταυτόχρονα, θα καταστούν ανοικτοί και δεκτικοί προς τους πολιτισμούς της ΕΕ ώστε να θεωρούν ότι είναι καθήκον τους να τους προστατεύουν, να τους διατηρούν και να διαδίδουν την πολιτιστική τους κληρονομιά στην ΕΕ.
Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών από τα διαφορετικά κράτη θα βοηθήσει στο να αναπτυχθούν σχέσεις φιλίας, αποδοχής και κατανόησης του άλλου, ώστε να καταρριφθούν τα όποια στερεότυπα υπάρχουν.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την ανάγκη που υπάρχει για αλλαγή των σχολικών προγραμμάτων, προκειμένου να υποστηριχθεί η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, με πυξίδα τα χαρακτηριστικά της ηλικίας τους και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου